🍏🍎Söndag 1/10 firade vi Äpplets Dag 🍎🍏

Äpplets Dag instiftades 2016 på initiativ av Riksförbundet Svensk Trädgård. Syftet med dagen är att öka intresset för svenska äpplen och lyfta kunskapen kring hur man sköter sina fruktträd på bästa sätt.
Vi samlades 16 trädgårdsintresserade hos Maria Andersson i Graf Österlund, Åmotfors.
Erhard Andersson och Jörgen Larsson visade vad man bör tänka på vid beskärning. De visade även hur man beskär ett nytt äppelträd och berättar hur det kan komma att växa.
Maria har koll på sågen.
Erhard Andersson delade med sig av sin gedigna kunskap i trädbeskärning.
Jörgen Larsson visade vad man bör tänka på vid beskärning.
Föreningen bjöd på kaffe/the och äppelkaka med vaniljkräm.
Tack alla för en mycket fin och trevlig "äppeldag"!
Föreningen bjöd på kaffe/the och äppelkaka med vaniljkräm. Tack alla för en mycket fin och trevlig "äppeldag"!
Föreningen bjöd på kaffe/the och äppelkaka med vaniljkräm.
Tipspromenad med äpple som tema på både frågor och som vinster.
 🍎Prisutdelning på Tipspromenaden med äpplen som tema.🍏

Senaste kommentaren

29.03 | 09:09

Hej, Marianne. Det är ingen ympkurs inplanerad under 2021. // Gun

27.02 | 11:29

Ordnar ni Någon ymp-kurs i vår -21?

27.09 | 08:39

Tusen tack för en mycket intressant och trevlig kväll med potatisen i centrum och hjärtligt tack för den goda soppan. 👍

26.07 | 15:36

Blev lite fel detta. Det var de som är med i både Eda o Jösse, vilket jag är. Ouppmärksamt av mej att skriva så.

Dela den här sidan